STOPPEN MET DROMEN MAAR GELOOF

MARK 16: 17-18: "En deze tekenen zullen volgen voor degenen die geloven: in mijn naam zullen zij de duivel uitwerpen; zij zullen in tongen spreken; zij zullen wandelen over slangen heen; en als zij iets dodelijk drinken, het zal hun op geen enkele wijze kwetsen; zij zullen handen leggen op de zieken en deze zullen herstellen. "
Als het niet Gods wil is of God heeft mij niet beloofd, en ik dwing mezelf om te handelen of te bidden, ben ik niet aan het geloof. Maar dromen omdat ik niet mijn geloof baseer op iets wat feitelijk is maar op mijn eigen verbeelding. Als we blijven dromen dat we leven voor God, zonder de bijbehorende macht, is er groot gevaar van afval in het gebed. Welke van deze tekens begeleidt u getuige van de levende en opgestane Christus? Als God u roept voor elke dienst, Hij zal u ook fit maken. Het is de Geest van God die uitgestort is op zijn dienaren, die hen geschikt maakt voor hun opdracht. Wanneer God Zijn Geest op u giet, beproevingen die u kunt tegenkomen op uw weg zullen alleen maar versterken uw wens en vastberadenheid in uw geloof. U die klagen in uw wandel met God, weet u zeker dat u geroepen bent voor wat u doet? Zonder Gods belofte, is ons geloof geen echt geloof. Als we weten Gods wil betreffende een materie, zullen wij Hem vertrouwen naar Zijn wil en dan zou ons hart in rust komen. Krijgt Gods mening over uzelf en anderen en stoppen met dromen maar geloof.

Reacties